❤ KAFIR Tanpa Kita Sedar ❤

February 03, 2014

Assalamualaikum ...
Salam Ukhwah Fillah ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ..
Moga Bermanfaat ..Insyaallah ...

WAJIB BACA, AMBIL TAHU & AMBIL PEDULI !!!




Antara contoh-contoh dialog menjadi Kafir dalam tak sedar:

1- Nabi Yusof smart, aku smart lebih sikit dari nabi. (jatuh kafir)

2- Tak payah la simpan-simpan janggut, tak payahla nak bersunnah-sunnah sangat, berselerak ja muka aku tengok. (jatuh kafir)

3- Zaman Nabi mana ada Gillette, sebab tu la ada jambang. (jatuh kafir)

4- Hudud dah tak sesuai zaman ni bro.. (jatuh kafir)

5- Senyum la sikit, muka masam ja dah macam Malaikat Munkar Nakir dah aku tengok. (jatuh kafir)

6- Sedarlah sikit yang selama ni kerajaan yang bagi rezeki kat kamu. (jatuh kafir)

7- Aku dah isi borang murtad, tapi tak diluluskan mahkamah la pulak. (jatuh kafir)

8- Erm.. Kalau murtad mesti boleh buat maksiat kan? Macam best ja.. (jatuh kafir)

9- Aku murtad dah, eh gurau ja gurau ja... (jatuh kafir)

10- Jika ikut kaedah Islam, maka mundurlah negara kita ni.. (jatuh kafir)

"Barangsiapa MEMPERSENDA, MEMPERMAIN, MENAFIKAN sunnah Rasulullah dan ayat Kitabullah maka dia kafir serta-merta" -Kitab Fiqhul Akbar: Karangan Imam Syafie R.A.

P/s: Sekiranya pernah terucap dan berlaku pada diri sendiri, maka ucaplah semula Syahadah yang qudus, istighfar, taubat, selawat serta zikir - pesanan pada semua dan diri sendiri..


SaYaNg SeLaLu ,
Lya ❤

Artikel Menarik yang Lain

1 sang pencerita

Assalamualaikum ...Salam Ukhuwah Fillah ..
Terima Kasih Sudi Singgah ..Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen ..