❤ Beza Antara CINTA,SAYANG,SUKA Dan MINAT ❤

February 15, 2014

Assalamualaikum ...
Salam Ukhwah Fillah ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat Semua ..
Moga Bermanfaat ..Insyaallah ...

Mak aiii tajuk kiterr ada CINTA,ada SAYANG,ada SUKA & jugak ada MINAT ..
Gabung semua sekali dalam satu la nie ..Jom baca ..



Cinta -Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu. Kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya.( Dalam erti lain : Cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)..kesian jugak la kalau si dia buat tak tahu jer ..huhuhuhuhu sedihnyerrr.

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah suka juga duka kita. Selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi 'telinga' kepada masalah kita. (Dalam erti lain : Sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuang masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)..Boleh ker camtu .

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut.Jangan sampai pecah perut nak pecah perut tak per lagi huhuhu. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu. (Dalam erti lain : Suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita, orang yang sentiasa menghiburkan kita).

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya. (Dalam erti lain : Minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan)

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa MinatSuka dan Sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…Jadi kalau nak rasa jatuh cinta kat seseorang kena ada MINAT,kena ada SUKA dan jugak kena ada SAYANG ..Tiga tu pelengkap cinta kalian.Kalau minat jer tak suka TAK BOLEH...Kalau suka jer tak sayang TAK BOLEH... Kalau sayang jer tak minat TAK BOLEH jugak .

SaYaNg SeLaLu ,
Lya ❤

Artikel Menarik yang Lain

7 sang pencerita

  1. semuanya element ni saling berkaitan kan akak...t.kasih atas perkongsian ni..:D

    ReplyDelete
  2. kalau tak ada ke empat2 nie tak menjadi juga....

    ReplyDelete
  3. kalau tak ada ke empat2 nie tak menjadi juga....

    ReplyDelete
  4. Perlu sepakat keempat2 ni dlm kehidupan kita..

    ReplyDelete
  5. @Maszie Fatah Betul tu Mas ..Tq selalu singgah ..Insyaallah ada masa Lya singgah sana ya

    ReplyDelete
  6. @Maria Firdz Betul tu salaing berkait keempat2nyerrr

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.