❤ Sweden... Let Them Go ❤

January 24, 2014

Assalamualaikum...
Salam Ukhwah Fillah ...
Sedikit Perkongsian Untuk Sahabat2 Semua ...
Moga Bermanfaat ..Insyaallah ...



Include them in your prayers may they be re-united
again and return safely to Malaysia
 Kisah Pn Shalwati Norshal & dan suaminya , En Azizul 
ditahan di Sweden, dipisahkan dengan 4 orang anak-anak mereka yg dipaksa tinggal dengan keluarga angkat mat salleh ini amat menyentuh hati Lya ....Sekarang sudah heboh satu Malaysia kisah Pn Shalwati dan suami ditahan di Sweden atas tuduhan memukul anaknya kerana tak solat...

Benda ini kecik je sebenarnya, pukul sedikit kat tangan tak solat budak2 biasa lah.
Yg jadi masalahnya ini di negara Sweden. Org mungkin kata ini isu org Kafir Kristian org Barat anti Islam, tapi tak ada kena mengena

sebenarnya. Pn Shalwati Norshal dan keluarga terperangkap dalam sistem social enterprise di Sweden yg menjadikan foster parents (keluarga angkat) dan orphanage home (rumah anak yatim) sebagai bissnes dlm sebuah kisah perniagaan enterprise yg besar.

Rantaian "bisness" mereka ini begitu besar dan melebar dari atas ke bawah yg mewujudkan beribu2 peluang pekerjaan dan subsidi kerajaan yg lumayan.Dalam keadaan rakyat Sweden yg hanya punyai anak sekitar dua orang satu keluarga, adalah sukar mencari anak2 yatim untuk di "feed" ataupun disuapkan kpd bisness social enterprise ini.

Tanpa anak2 angkat ini, maka beribu2 peluang pekerjaan untuk pekerja kebajikan dan sistem subsidi sosial ini akan ranap dan pupus; lantas mereka mensasarkan keluarga2 asing/immigrant dari luar yang datang menetap di Sweden seperti dalam satu kes keluarga dari Afrika yg anaknya ditoreh sedikit wajahnya kerana adat. Tak pasti mcm mana kes sebenar, tapi menurut sumber akhir sekali mak ayah boleh balik ke negara asal, tapi anak2 diambil. 

Mcm tu juga dgn satu kes yg melibatkan keluarga Russia, diberitakan anak2 juga diambil.

Menyedari tentang perkara ini dan khuatir anak2 
Pn Shalwati Norshal juga berakhir dengan nasib yg serupa, saya atas kapasiti sebagai seorang individu yg punyai anak-anak memohon campur tangan semua pihak2 yg prihatin, agar dapat berbuat sesuatu dan membawa pulang anak-anak mereka ke bumi Malaysia ini seberapa segera.





Akidah anak-anak ini sedang berada dalam taruhan.............

Cukup sedih dan sedikit kecewa apabila mengetahui keempat2 anak pasangan ini terpaksa tinggal dengan keluarga MAT SALLEH dan terlihat pula akan kenyataan anak pasangan ini Aisyah yang terpaksa berkongsi pinggan mangkuk keluarga angkat bukan islam yang entah di mana Halal Haram nyaa...Macam mana ya ...Tak ada ker pihak berwajib kat negara kita ni boleh berbuat sesuatu ????
Moga anak anak dan keluarga ini diberi kekekuatan dan kesabaran dari Allah dalam menghadapi dugaan besar ini. Aaamin.


Kids Say
SaYaNg SeLaLu ,
Lya 
Do you want to see them be re-united again...So let us continue praying and share this with others..Ya Allah bantulah mereka agar dpt kembali bersama,Aamiin..

Give back their happiness that was taken..

Ya Allah bantulah mereka agar dapat kembali bersama..
Aaaaminn aaminn..


Pleeeeaaasssseee bring them home... 

Please Do Somethingggggg.

PLEASE DO
SOMETHING !!!!


PLEASE DO SOMETHING !!!

PLEASE DO SOMETHING !!!

Artikel Menarik yang Lain

0 Sahabat Setia

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.