Jangan Makan Epal Sebelum Kikis LILIN Pada Kulitnya ❤

October 08, 2013

PENTING SANGAT2 !!!!!!!!!!!!
Anda Patut Baca Dan Beringat2 ....


Anda semua pasti suka makan epal kan???
Aaaaa mesti suka ni kalau tak takkan korang nak baca entry ni kan hehehehhee...
Kalau suka kena baca ni.....
Rata2 semua orang suka makan buah epal...
Tapi kena hati-hati ketika makan buah epal kerana boleh jadi terdapat 

zat yang tidak baik bagi kesihatan tubuh badan kita..
Salah satunya adalah lilin yang berfungsi sebagai pengawet yang masih melekat 
pada 
kulit buah epal yang kita makan.
Sebaiknya makanlah epal dengan membuang kulitnya kerana pasti ada lilin yang melekat 

di kulit epal.. yang digunakan dalam pengawetan dalam mesin pendingin, 
Ini biasanya terdapat pada epal dari Amerika....
Ini dilakukan  untuk ''Mempertahankan HAYAT'' epal tersebut..
Agar tidak mudah rosak....

Kalau rasa nak makan epal sekali ngan kulit2nya

Kikis dulu lilin yang ada kat kulit epal tu
Tengok gambar kat bawah nie.....

 ~ Lya ❤


Sumber Gambar ..Mr Google Punya Gambar ~ ❤ ❤


Artikel Menarik yang Lain

2 Sahabat Setia

  1. erk?
    cmni byk rupe lilinnya =.=

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhuhu haaa aaaa byk kan...
      Kak Lya lau nak makan mesti kupas lilin tu semua
      br makan

      Delete

Assalamualaikum. Salam Ukhuwah Fillah.
Terima Kasih Sudi Singgah. Ada Masa Jangan Lupa Tinggalkan Komen.